Retur av varer
Reklamasjon
Garanti
Dersom det foreligger en mangel ved levering av varen, må du innen rimelig tid etter du oppdaget mangelen, gi oss melding om at du vil påberope deg mangelen. Lovverket henviser til at du gjør ting “innen rimelig tid”. Sono tillater seg i denne sammenheng å tolke dette som mindre enn 7 virkedager fra du har mottatt varen.
Dersom leveransen har en mangel og dette ikke skyldes deg - eller forhold på din side, skal vi uten unødvendig opphold velge mellom retting av mangelen, omlevering av varen - eller å kompensere mangelen ved å gi prisavslag, dersom du aksepterer det. Vi skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad og uten vesentlig ulempe for deg.
Hvis du mottar feil eller mangler varer i forhold til ordrebekreftelsen, og dette ikke skyldes at du har restordre liggende hos oss, har vi egne rutiner for å håndtere dette så enkelt som mulig. Kontakt oss snarest mulig på telefon 6916 5500 eller send en e-post direkte til support@sono.no. Vi vil deretter jobbe med å finne ut hva som har skjedd. Vennligst ikke send varer i retur, uten først å ha avtalt dette med Sono.
På alle varer er det minst to års garanti ved normal bruk. Andre garantitider oppgis i vår papirkatalog.
Hvis du reklamerer på en vare innenfor garantitiden, har vi egne rutiner for å løse ditt problem så raskt som mulig. Kontakt oss på telefon 6916 5500 eller send en e-post direkte til support@sono.no. Vi vil deretter jobbe med å finne ut hva som har skjedd. Vennligst ikke send varer i retur, uten først å ha avtalt dette med Sono.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes deg - eller forhold på din side, skal vi uten unødvendig opphold velge mellom retting av mangelen, omlevering av varen - eller å kompensere mangelen ved å gi prisavslag, dersom du aksepterer det. Vi skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad og uten vesentlig ulempe for deg.